Log4j: החולשה שכולם מדברים עליה [סייבר]

דירוג

הרבה חומר כבר נכתב ברשתות החברתיות. Log4j זה לא החולשה עצמה,

Log4j היא שמה של ספריית קוד פתוח שפותחה ב-Java (היא נכתבה גם בשפות אחרות כמו Ruby, C, C++, Python וכו') על ידי Apache Software Foundation .

הודות לו, מפתחי תוכנה יכולים ליישם הודעות LOG בזמן ריצה.

La החולשה CVE-2021-44228 ששוחרר לאחרונה, משפיעה על Apache Log4j 2.x. הפגיעות נקראה Log4Shell או LogJam, והיא התגלתה ב-9 בדצמבר על ידי מהנדס אבטחת סייבר שקורא לעצמו p0rz9 ברשת.

מומחה זה פרסם גם את זה, ב- Github על חור האבטחה.

With Log4j vulnerability, the full impact has yet to come | VentureBeat

חולשת אבטחה זו של Log4j מאפשרת לנצל אימות קלט שגוי ל-LDAP, מה שמאפשר ביצוע קוד מרחוק (RCE), ופגיעה בשרת (סודיות, שלמות הנתונים וזמינות המערכת). בנוסף, הבעיה או החשיבות של פגיעות זו נעוצה במספר האפליקציות והשרתים שמשתמשים בה, לרבות תוכנות עסקיות ושירותי ענן כגון Apple iCloud, Steam, או משחקי וידאו פופולריים כגון Minecraft: Java Edition, Twitter, Cloudflare, Tencent, ElasticSearch, Redis, Elastic Logstash, ו-long וכו'.

בגלל השכיחות של הסיפריה והמערכות הקריטיות שמשתמשות בה, פושעי סייבר רבים עשויים לנצל אותה כדי להפיץ את תוכנת הכופר שלהם. בעוד שאחרים מנסים להמציא פתרונות, כמו פלוריאן רוט מ-Nextron Systems, ששיתף כמה חוקי YARA כדי לזהות ניסיונות לנצל את הפגיעות Log4j.

Apache Foundation גם מיהרה לתקן את זה, ושחררה תיקון לפגיעות זו. לכן, זה חיוני וחשוב לעדכן לגרסה 4 של Log2.15.0j כעת, אם יש לך שרת או מערכת מושפעים.

למידע נוסף על איך לעשות את זה, לחץ כאן קישור להורדה ועם מידע על כך.