ספר מומלץ: משאלה אחת ימינה

דירוג

מאת אשכול נבו

משאלה אחת ימינה (באנגליתWorld Cup Wishes – משאלות גביע העולם בכדורגל) הוא ספר מאת הסופר הישראלי אשכול נבו. הספר הוא ספרו הרביעי של הסופר, ובדומה לספריו האחרים, מבקש לתאר את חיי הגיבורים על רקע חיי היום יום בישראל, תוך הדגשת האקלים התרבותי והשפעתו על חיי הגיבורים. הספר מתאר את חייהם של ארבעה חברי ילדות אשר מוצאם מחיפה, ובשלב מסוים עוברים לתל אביב, תוך התמקדות בתהפוכות ובשינויים אותם עוברים הגיבורים בתקופה של ארבע שנים, בין מונדיאל 1998 למונדיאל 2002. הספר זכה להצלחה מסחרית ולביקורות אוהדות בקרב קהל הקוראים הישראלי[1], ואף עובד להצגת תיאטרון מטעם תיאטרון בית לסין, אשר החלה להציג בשנת 2012[2].

עלילה

הספר עוסק בחוויותיהם של ארבעה חברים, אופיר, עמיחי יובל ויואב (המכונה צ'רצ'יל), חברי ילדות חיפאיים, אשר עברו לתל אביב לאחר הצבא וכעת הם בגילאי ה-20 המאוחרות. עלילת הספר נפתחת בתיאור פגישתם של ארבעת החברים בשנת 1998, והחלטתם לכתוב על דף נייר את משאלותיהם לקראת לעתיד, מתוך רצון לפתוח את הפתקים כעבור ארבע שנים. הסיפור עצמו מתאר את קורות חייהם של ארבעת החברים מנקודת מבטו של יובל פריד, המספר, יחד עם הערות שוליים מטעם יואב עלימי.

במהלך הספר מתואר כיצד ארבע השנים החולפות מעצבות את אישיותם של ארבעת הגברים, וכיצד שינויים אלו, יחד עם אהבותיהם וחוויותיהם במהלך התקופה, משפיעים על המקום בו כל אחד מהחברים מוצא עצמו בסוף התקופה. במהלך התקופה לומד כל אחד מהגיבורים כי מטרותיו בחיים השתנו באופן קיצוני. עם זאת, חרף השינויים, חברותם של הארבעה ממשיכה להתקיים, ובאה לידי ביטוי בדרך מפתיעה ולא צפויה.

להמשך קריאה >> ויקיפדיה