בסקר שנערך עם 590 אנשי IT ותשאולם,
האם וכיצד הם בודקים הרשאות גישה של משתמשים.
הסקר מצא כי 90% מהארגונים כבר בוחנים מעת לעת את זכויות הגישה או מתכננים
להתחיל לעשות זאת תוך שלוש שנים.
עם זאת, רוב המשיבים (81%) מודים שהם מבצעים סקירות גישה באופן ידני.
"סקירה ידנית היא הדרך הכי לא אמינה וגוזלת זמן לשמור על הרשאות מעודכנות",
אומר ג'ו דיבלי, חוקר אבטחה בכיר.
"אימייל או הודעה מיידית של איזה ראש מחלקה המאשרת זכויות גישה
בדרך כלל לא מספקות מבקרים פנימיים או חיצוניים.
יתרה מכך, גישה זו מגדילה את הסיכוי לטעות אנוש – קל מדי לשכוח את התשובה
של מישהו או לפספס את המייל לגמרי".
ב-41% מהארגונים, צוותי IT בודקים את זכויות הגישה למשתמשים לא רק באופן ידני אלא בעצמם,
מבלי לערב משתמשים עסקיים כלל.
"צוותי IT בדרך כלל אינם מסוגלים לדעת בדיוק מי צריך איזו גישה לאילו משאבי IT.
כתוצאה מכך, הארגון לא רק לא מצליח לאכוף כראוי את ההרשאות הקטנות ביותר,
אלא שה-Helpdesk מוצף בבקשות של משתמשים עסקיים ובעלי נתונים לעדכן זכויות גישה", מעיר דיבלי.
המשיבים שכבר יש להם כלי ייעודי לבדיקת זכויות גישה למשתמש נשאלו אז מה לדעתם
היתרון הגדול ביותר של פתרון זה. 49% מהם ציינו הפחתת סיכון ו-28% בחרו בחיסכון בזמן.
"אוטומציה של ביקורות גישה מפחיתה את סיכוני אבטחת הסייבר באופן ישיר, על ידי
הבטחת עדכון קבוע של זכויות המשתמשים, וגם בעקיפין. ביטול משימות ידניות משחרר צוותי IT להתמקד
בפעילויות קריטיות אחרות, כמו חקירת אירועי אבטחה לפני שהם הופכים להפרות", מוסיף דיבלי.