פרצו לכם לוואטסאפ? כך תחזירו את החשבון – ותתגוננו

דירוג

גם אתם קיבלתם הודעה מסתורית על "קוד עם 6 ספרות"? מנסים לפרוץ לכם לוואטסאפ. כך תחזירו לידיכם את החשבון – וכך תתגוננו מפני פריצות נוספות

"שלום אני מצטער, שלחתי לך קוד בן 6 ספרות בטעות SMS. אתה יכול להעביר לי את זה? זה דחוף". אם קיבלתם את ההודעה הזו, אתם לא לבד: יותר מ-1,000 ישראלים דיווחו השנה על נסיונות פריצה לוואטסאפ שלהם. את ההודעה הזו אתם יכולים לקבל מאדם שאתם מכירים, אך גם ממספר אנונימי לחלוטין. כך או כך, המטרה היא זהה: להשתלט על חשבון הוואטסאפ שלכם ולהשתמש בו כדי להדביק משתמשים נוספים.

דברים שצריך לעשות באופן מיידי במידה ופרצו לכם לווטסאפ:

1. דווחו מיד לוואטסאפ(כאן). רצוי לדווח גם למערך הסייבר (כאן), או במספר 119.

2. נסו להתחבר מחדש לחשבון הוואטסאפ שלכם.

האפליקציה תבקש מכם להזין את מספר הטלפון, ותשלח אליכם קוד בן 6 ספרות.

3. אחרי שהחשבון חוזר לידיכם, הפעילו אימות דו-שלבי.

הגדרות > חשבון > אימות דו-שלבי.

4. בדקו אם המשיבון הסלולרי שלכם פעיל. לחיצה ארוכה על המקש 1 תשלח אתכם אליו.

5. כדאי להחליף סיסמה, או להיכנס לאתר האינטרנט של חברת הסלולר שלכם ולבטל אותו.

6. וודאו שוואטסאפ מגבה את ההודעות והמדיה שלכם באופן קבוע ואוטומטי.

ניתן לבדוק זאת בהגדרות (Settings) – שיחות (Chats) – גיבוי (Chat Backup).

להמשך קריאה בMAKO >> לחצו כאן.

מודעות עובדים | אירועי סייבר

דירוג

יש להגביר את המודעות של המשתמשים סביב הנקודות הבאות – מה עושים ולא עושים ?

  • יש להפעיל את מנגנון האימות הדו שלבי ככל שניתן (הזדהות נוספת באמצעות הודעת SMS).
  • לא לפתוח דואר אלקטרוני ממקורות לא ידועים.
  • לא להשתמש באותה הסיסמא לכל החשבונות.
  • יש להגדיר סיסמת אבטחה מורכבת למחשב ולשרת.
  • לא ללחוץ על קישורים לאתרים לא מוכרים.
  • להתקין תוכנת אנטי וירוס הכוללת חומת אש ולוודא שהיא מתעדכנת מידי יום.
  • לא להתפתות ולפתוח קבצים מצורפים, פרסומות בעלי תוכן מוזר עם רמת בהילות או דחיפות גבוה.
  • יש להקשיח את הסיסמאות בארגון, סיסמאות פשוטות מהוות פרצות אבטחה דרכן חודרים וירוסים וכופרות.
  • לא להוריד תוכנות פיראטיות – הורדת נתונים – לא להוריד קבצים או כל נתונים אחרים בימים אלה.
  • לא לאשר חברויות מאנשים לא מוכרים בטויטר / FACEBOOK / LINKDIN וכ"ו…
  • אין להכניס התקנים חיצוניים למחשבים הניידים/נייחים.
  • גבו את הקבצים שלכם אחת לתקופה, ושמרו עליהם בדיסק קשיח חיצוני במקום בטוח (שאינו מחובר למחשב),
  • או לחילופין, השתמשו בתוכנות גיבוי לענן שמגבות את המחשב באופן אוטומטי בכל פרק זמן שהוגדר מראש.
  • לא ללחוץ על קישורים לפגישות ZOOM שאינכם מכירים ואינכם נדרשים להשתתף בהן .

חשוב להיות עירניים לסימנים חשודים העשויים להעיד על תקיפת סייבר
יש לתדרך את העובדים כי במידה ונפלו קורבן למתקפה, עליהם לדווח באופן מיידי
למנהל אבטחת המידע או לגורם ממחלקת ה-IT אשר יבצע בדיקה מקיפה ככל שניתן.
חשוב להעביר לכלל העובדים בארגון.

מחשבון הסייבר

דירוג

המחשבון שיגלה לכם כמה הארגון שלכם מוגן מפני תקיפת סייבר.

במערך הסייבר הלאומי פיתחנו מחשבון סייבר ייחודי המאפשר לכל ארגון בישראל לבדוק את רמת הגנת

הסייבר בארגונו ואת עמידתו בתקנים מקומיים ובין-לאומיים בצורה אנונימית, דינמית ופשוטה. המערכת שהושקה לציבור,

מנגישה לארגונים קטנים, בינוניים וגדולים במשק כלים לאומיים מתקדמים לניהול סיכוני סייבר ללא עלות. השבוע אף הכריז ארגון ISC)²),

ארגון הגג של ההסמכות המובילות בעולם בתחום הסייבר, כי בפרסים השנתיים להישגים יוצאי דופן בתחום הסייבר, בקטגוריית ממשל,

זכה השנה יזם המערכת, יובל שגב, ראש מרכז מתודולוגיה ובדיקות חוסן במערך הסייבר לאומי.       

>> להמשך קריאה באתר מערך הסייבר.

איך מתגוננים מפני איומי הסייבר בעידן העבודה מהבית

דירוג

המציאות החדשה מובילה להרחבת השימוש בפתרונות גישה מרחוק, בענן וביישומים טכנולוגיים מתקדמים.

מפגש אונליין מיוחד של כלכליסט דן באיומים הגוברים והמשתכללים בזירת הסייבר

ובאופן שבו מדינות וארגונים נערכים למתקפה בזירה הטכנולוגית בעידן החדש.

לצפייה באתר כלכליסט >> לחצו כאן.

מגנים על הארגון שלך!

דירוג

מגוון פתרונות מניעה והעלאת מודעות, בנושאי אבטחת מידע, עבור המשתמשים בארגון.

שאל אותנו לגביי אחד מן השירותים הנ"ל:

  1. הגנה אקטיבית מכופר, לפי מס' תחנות.
  • ניתוק לוגי מרוחק של המחשב מהרשת למניעת התפשטות הכופר בארגון .
  • ניתוח אירוע הכופר – FORENSICS  מלא (כולל איך נכנס הוירוס , במה נגע , מה שונה מה הצפין ועוד).
  • השבת המצב לאחור (UNDO לכל השינויים).
  • במידת הצורך שחזור מתוך גיבויים ייעודיים במוגדרים על המחשב/שרת כread only  כחלק מהשירות (גיבויים אלו אינם ניתנים למחיקה ע"י הכופר ומשמשים כקו ההגנה האחרון).
  1. מודעות עובדים – תמחור לפי למשתמש – מינימום 50 משתמשים , התחייבות לשנה .או עלות חד פעמית לתרגיל פישינג אחד עד 250 משתמשים .
  • הדרכת עובדים – יצירת מודעות בקרב העובדים והענקת כלים לזיהוי האיומים וכיצד להימנע מהכנסתם לארגון.
  • תרגילי פישינג ממוקדים + ניתוח תוצאות.
  • שליחת סרטונים להגברת המודעות לכלל העובדים.

לחיי שיתופי פעולה רבים !

דירוג

ברצוננו להביע את תודתנו הגדולה לחברת CTV , על יום עיון וכנס מעשיר ומעורר השראה.

כן ירבו שיתופי הפעולה בין החברות, שנמשיך לגדול ולצמוח יחדיו, לפרויקטים נוספים משותפים ורבים !

האדם תמיד חייב להיות חופשי ברוחו 

רוברט היינלין

הלקוח תמיד צודק ?!

דירוג

כן !

שירות ותמיכה הם מאז ומתמיד היו מקצועות מאתגרים עבור רבים וטובים מאיתנו, יש לקוחות "בלתי נסבלים" ויש מגוון לקוחות שונים, נחמדים יותר ונחמדים פחות.

צריך לדעת לתת את המענה האישי האופטימלי לכל לקוח, לזכור שאנו נותני שירות ולתת ללקוח את ההרגשה שהוא כרגע מרכז עולמנו, ממש כך.

כבעלי עסקים, עלינו לזכור תמיד שהיחס שהלקוח מפתח כלפי העסק שלנו, הרושם הנוצר אצלו וחווית הקנייה שלו, תלויים באופן ישיר בשירות הלקוחות שהעסק שלנו מספק.

לפני כל קריאת שירות, שתה כוס מים, תספור עד 10, קח נשימה עמוקה. אם הלקוח הצליח ממש להטריף אותך במהלך שיחה, שים על "השתק" תקלל, תשתולל, תדפוק על השולחן, תוריד מ"השתק" תחייך (אפילו שלא רואים אותך) ותמשיך את השיחה בצורה החיובית ביותר שתוכל.